MAGATZEM VISITABLE
17|02 - 19|05
2024
Com és habitual, cada any el Museu d’Art Contemporani d’Eivissa presenta el seu projecte MACE FOCUS. En aquesta ocasió mostrem a la ciutadania diversos conjunts d'obres amb les diferents narratives, intentant buscar diàlegs que facilitin la seva proximitat i entesa.
Les obres d'art que han ingressat recentment al museu, producte d'adquisicions, dipòsits i donacions, conflueixen amb un doble propòsit: d'una banda implementar coherentment les col·leccions del museu i d'altra banda obrir-nos a noves línies d'exploració rellegint les col·leccions amb perspectives renovades.
El nostre temps, moltes vegades complex i convuls, ens envolta d'una agitació que ens impedeix veure amb calma, raonar amb serenitat i sentir amb reconeixement i consciència.
No obstant això, les obres dels artistes estan realitzades per a nosaltres, perquè puguem gaudir de la seva presència, inquietar-nos o no davant de les seves propostes, sentir-ne el batec; allò que evoquen en si mateixes i a través dels seus llenguatges expressius, respondre als seus estímuls, créixer intel·lectual i creativament amb els seus significats o ampliar els nostres horitzons sensibles i mentals.
L'exposició mostra obres de: Gisela Broner (Sao Paulo, 1912 - Eivissa, 2005). Del dipòsit fet per AMICS MACE, que conté obres d'Elmyr de Hory (Budapest, Hongria, 1906 - Eivissa, 1976), Rubén Núñez (València, Veneçuela, 1930 - 2012) i Victor Vasarely (Pécs, Hongria, 1906 - París, França, 1997). Isabel Echarri (Vera de Bidasoa, 1929 - Formentera, 2022), Barry Flanagan (Prestatyn, Gal·les, 1941 - Santa Eulària des Riu, 2009), Marcel Floris (Hyères, França, 1914 - Santa Eulària des Riu, 2002), Susy Gómez (Pollença, 1964), Antoni Marí Ribas “Portmany” (Eivissa, 1906 - 1974), Adrián Martínez (Eivissa, 1984), Katja Meirowsky (Straussdorf / Spremberg, Alemanya, 1920 - Potsdam, 2012), Stella Rahola Matutes (Barcelona, 1980), Bertil Sjöberg (Malmö, Suècia, 1914 - 1999), Edith Sommer (Schwäbisch Gmünd, Suïsa, 1935 - Eivissa, 2020) i Heinz Trökes (Duisburg, Alemanya, 1913 - Berlín, 1997).
El subtítol de l'exposició: MAGATZEM VISITABLE al·ludeix a la instal·lació, que mostrarà alguns embalatges, amb la intenció didàctica de mostrar com viatgen les obres o es guarden quan no estan davant la nostra mirada en exposició. La poètica que tanquen aquestes caixes de fusta pot despertar un gran cabal de significats afegits.